علی کریمی

وبلاگ هواداران علی کریمی-Ali Karimi Fan Blog

علی کریمی

وبلاگ هواداران علی کریمی-Ali Karimi Fan Blog

نامه علی کریمی برای ناصر حجازی

علی کریمی تنها بازیکن ایرانی حال حاضر در لیگ بوندس لیگا ، ضمن تبریک بابت افتتاح پرتال رسمی ناصر حجازی، مکتوبات قلبی خود را نسبت به ناصر حجازی از کشور آلمان بدین شرح ابراز داشته است :

                                         http://s1.picofile.com/file/6555581486/karimihejazi_1.jpg


در حالی که فضای فوتبال را ریا کاری و تظاهر مسموم کرده است و در روزگارانی که نوکرم و چاکرمهای مصنوعی و مصلحتی همه جا رایج شده است ، ناصر حجازی را باید اسطوره ای با شخصیت، چهره ای یکرنگ و استثنایی در این فوتبال به حساب آوریم. او سالهای سال در کنج خانه اش و بی توجه به هیاهوی پوشالی اطراف خویش  ، سخت ترین تبعیضها ، ظلمها و بی اعتنایی ها را دیده اما به هیچ قیمتی حاضر نشده است تا به فروش گذاشته شود.این اسطوره به واقع کمیاب ما ، کرنش را بلد نیست. ناصر حجازی چهره ای مقاوم در مقابل زورگویان است. او بدون هیچ ملاحظه کاری معایب را می گوید و دلسوزی راستین می باشد که هرگز تن به خوش خدمتی نداده است و حرفهایش همواره در راستای مصلحت فوتبال و ضد مصلحت شخصی خویش بوده است.هر چند  این روزها که حال و روز خوشی ندارد ، صاحب منصبان پست و مقامهای گوناگونی به او تعارف می کنند اما ای کاش آن روزگارانی که حجازی بخاطر بی اعتنایی ها مجبور به زندگی سخت و طاقت فرسا در بنگلادش شده بود ، او را به بازی می گرفتند .هر چند که حجازی اهل بازی نبوده و نیست که اگر این طور بود ، هیچ گاه حجازی نبود. او همیشه خواسته خودش باشد .درود به مرام و عزت او که می توانیم همواره به چنین اسطوره ای افتخار کنیم و مرام و معرفت ایشان را برای دیگران الگو سازی نماییم.مردی که هیچ گاه دنبال باد نرفته است و همواره در تلاطم و جهت خلاف جریان آب شنا می کند . در خاتمه ، فوتبال تمام می شود ، همانطور که سالهاست فوتبال را برای حجازی تمام کرده اند اما آنچه از ایشان باقی مانده است همانا شخصیت منحصر به فرد ، مرام پهلوان منشانه و یکرنگی های همیشگی اش است . خدایا او را برای ما حفظ کن.

با تقدیم احترام
علی کریمی

صعود شالکه به نیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

تیم شالکه آلمان توانست با دو گلی که در بازی برگشت مقابل اینتر زد و در مجموع با نتیجه 7 بر 3 از سد تیم اینتر عبور کند و به نیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند در این دیدار علی کریمی نامش در لیست ذخیره های تیم شالکه بود اما به میدان نرفت.

متسو: اگر کریمی را داشتم به رویاهایم می رسیدم

برونو متسو از  جمله مربیان فرانسوی بود که راه رسیدن به شهرت و افتخار را در کار کردن در کشورهای مستعد آفریقایی دید و روی همین طرز تفکر بود که راهی سنگال شد و با رساندن این تیم به جام‌جهانی‌ 2002 کره و ژاپن موفق شد در کنار معرفی ستاره‌های بزرگی همچون الحاجی دیوف، بابا پوبا دیوف، دیارا و... سنگال را به مرحله یک هشتم نهایی رسانده و برای خود اسم و رسمی پیدا کند و به «جادوگر سفید» مشهور شود.


http://s1.picofile.com/file/6527268608/98115.jpg


وی در تیم های اماراتی و تیم ملی امارات نیز مربی گری کرد. وی در حال حاظر مربی الغرافه قطر است هفته پیش که وی به همراه تیمش برای بازی با سپاهان به اصفهان صفر کرده بود به سوال خبر نگاران ایرانی پاسخ داد که در زیر قسمتی از این مصاحبه را می خوانید.


*شما تجربه کارکردن با بازیکنان ایرانی را دارید که اتفاقا" تجربه خوبی هم بود.


بله فرهاد مجیدی در مقطعی شاگرد من بود و با او العین را قهرمان آسیا کردم.

*دید شما نسبت به بازیکنان ایران و در مجموع فوتبال این کشور چیست؟


تنها می‌توانم بگویم ایرانی‌ها بازیکنانی هستند که نشان داده‌اند پتانسیل حضور در تیم‌های بزرگ را دارند و از نظر فنی چیزی کم نداشته و در عین حال مستعد‌ترین بازیکنان منطقه نیز محسوب می‌شوند. همین الان وقتی نام بازیکن بزرگی از فوتبال خاورمیانه به میدان بیاید نام بازیکنان ایرانی در رأس آن دیده می‌شود مثل علی دایی، علی کریمی، جواد نکونام و حتی فرهاد مجیدی. داشتن هر کدام از این بازیکنان غنیمتی است به خصوص علی کریمی که ثابت کرده می‌تواند خودش را با هر شرایطی وفق بدهد. نمایش‌‌های او در امارات، آلمان، ایران و... نشان داد که او چه بازیکن بزرگی است و اگر من بازیکنی مثل او را در تیم‌هایم داشتم شک ندارم به آن رویاهایی که داشتم راحت‌تر می‌رسیدم.

شالکه 1 ولفسبورگ0

شالکه در این هفته از بندسلیگا توانست 1بر 0 ولفسبورگ را شکست دهد. در این دیدار کریمی در لیست ذخیره های شالکه حضور داشت ولی فرست بازی کردن پیدا نکرد.نکته جالب این مسابقه سرمربیگری ماگات برای ولفسبورگ بود که به تازگی از شالکه اخراج شده بود.