علی کریمی

وبلاگ هواداران علی کریمی-Ali Karimi Fan Blog

علی کریمی

وبلاگ هواداران علی کریمی-Ali Karimi Fan Blog

کریمی: این مسی، مسی بارسلونا نبود

همه اهالی فوتبال بازی‌های جام جهانی را تماشا می‌کنند و علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست. او که به همراه نکونام و به گزارش AFC جایشان در جام نوزدهم به عنوان ستاره خالی است باخبرنگاران در خصوص بازیهای جام جهانی صحبت کرد

بازی‌ها را می‌بینید؟

- هر کدام را فرصت کنم، تا امروز اکثرا دیدم.

سطح بازی‌‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- تیم‌ها در حد و اندازه‌های خودشان نبودند البته طبیعی است که در بازی‌های اول خیلی فوتبال زیبایی را نبینیم و معمولا تا تیم‌ها جا بیفتند دو سه بازی لازم است.

شما به عنوان علاقه‌مند به تیم آرژانتین، از بازی اول شاگردان مارادونا بگویید.

- آرژانتین شروع خیلی خوبی داشت و همانطور که دیدیم گلر نیجریه ستاره زمین بود و چند فرصت این تیم را گرفت اما همانطور که گفتم بازی اول است و احتمالا ستاره‌های این تیم بازی به بازی بهتر می‌شوند.

مثلا مسی؟

- بله، شما نگاه کنید، مسی فرصت‌هایی را که در بازی با نیجریه از دست داد، در بارسلونا به راحتی آب خوردن گل می‌کرد.

شاید به خاطر فشار بازی‌ها و ...

- به هرحال همه انتظار دارند که ستاره‌ها همانطور که در باشگاه‌هایشان خوب هستند، در جام جهانی هم خوب بازی کنند. به هرحال این مسی، مسی بارسلونا نبود اگرچه احتمال می‌دهم در بازی‌های بعدی بهتر شود.

و آلمان؟

- به نظرم استرالیا خیلی ضعیف بود و حرفی برای گفتن نداشت البته آلمان خوب بازی کرد اما این دلیل نمی‌شود که برابر صربستان و غنا هم کار راحتی داشته باشد. در واقع اصلا بعید نیست مقابل آنها به مشکل بخورد.

فردا (امروز) کره شمالی با برزیل بازی دارد، در حالی که می‌شد ما جای کره شمالی باشیم.

- به هرحال قسمت این بود و افسوس خوردن فایده‌ای ندارد. کره شمالی بازی سختی دارد اما امیدوارم مثل کره جنوبی موفق باشند.

یعنی برزیل را ببرند؟

- همین که خوب بازی کنند و در صورت شکست هم بازنده سربلند باشند، برای آسیا خوب است.

شما همچنان می‌گویید آرژانتین قهرمان می‌شود؟

- من آرژانتین را به خاطر مارادونا دوست دارم، متاسفانه بعضی روزنامه‌ها از قول من به تیم‌های دیگر اشاره کرده بودند.

قرارداد کریمی با استیل آذین تمدید شد

ستاره شماره 8 باشگاه استیل آذین با تمدید قراردادش در این تیم ماندگار شد و اظهار امیدواری کرد که استیل آذین در فصل جدید موفق به کسب عنوان قهرمانی شود.

http://s1.picofile.com/ali-karimiblogskycom/Pictures/alikarmi.jpgعلی کریمی پس از تمدید قرارداد در گفت و گو با خبرنگاران  گفت: من فصل خوبی را در تیم استیل آذین سپری کردم و پس از مذاکرات با مسئولان این باشگاه برای تمدید قرارداد به مدت یک فصل دیگر به نتیجه رسیدیم. استیل آذین تیم کم حاشیه و خوبی است. شرایط این تیم را مساعد دیدم و قراردادم را تمدید کردم.

کریمی اضافه کرد: پیشنهاداتی از تیم های مختلف دریافت کرده بودم اما واقعا فصل گذشته از شرایط استیل آذین راضی بودم و از سویی ترجیح می دادم در تهران بمانم. به همین جهت قراردادم را تمدید کردم و خوشحالم که باز هم برای استیل آذین بازی می کنم. می خواهم سال های آخر فوتبالم را در تهران بگذرانم.
ستاره شماره 8 استیل آذین با اشاره به فعالیت این باشگاه در فصل نقل و انتقالات گفت: فکر می کنم یارگیری خوبی داشته ایم و نسبت به تیم های دیگر بهتر عمل کرده ایم. با این شرایط تیم قدرتمندی آماده شده و امیدوارم موفق به کسب عنوان قهرمانی شویم. من فکر می کنم این مجموعه توان قهرمانی را دارد. استیل آذین حالا یکی از شانس های اصلی قهرمانی است اما باید سخت تلاش کنیم تا به این هدف برسیم.
کریمی در پایان گفت: امیدوارم همه در کنار هم تلاش کنیم و با موفقیت در مسابقات لیگ پاسخ خوبی به زحمات آقای هدایتی و آقای آجورلو بدهیم. امیدوارم همه اعضای تیم در پست ها و جایگاههای خودشان به خوبی تلاش کنند تا شاهد موفقیت استیل آذین باشیم

از امروز به پیشنهادهایم فکر می‌کنم

در طی روزهایی که علی کریمی در امارات حضور داشت شایعات زیادی پیرامون مذاکره او با مربیان خارجی و لژیونرها مطرح می‌شد. او در خصوص این مسائل و اتفاقات استیل‌آذین نظراتش را مطرح کرد.

قبل از سفر به امارات صحبت‌هایی در خصوص پیشنهاد یک تیم اماراتی مطرح شده بود.

- من نخواستم چند روز استراحتم را با فکر کردن به فوتبال از بین ببرم اما از امروز هر پیشنهادی برسد به آن فکر می‌کنم.

گفته می‌شد که شما با چند مربی خارجی هم صحبت کرده‌اید؟

- اصلا این طور نیست، آقای هدایتی از من خواسته بود که با چند بازیکن مذاکره کنم، من هم با سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی و زنیدپور صحبت کردم و هیچ مذاکره‌ای هم با مربیان خارجی نداشتم.

سیاوش اکبرپور و زنیدپور که قراردادشان را امضا کرده‌اند؟

- بله، من هم شنیدم و امیدوارم با این توانایی که دارند به استیل‌آذین کمک کنند.

در برنامه توپ طلایی تلویزیون، شما به عنوان بهترین بازیکن لیگ نهم انتخاب شدید.

- در امارات که بودم خبرش را شنیدم، از مسوولان این برنامه تشکر می‌کنم و معتقدم که این مسأله وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌کند.

شما کی قراردادتان را تمدید می‌کنید؟

- بعد از جلسه با آقای هدایتی، چون هنوز در این رابطه نشستی نداشتیم و آن وقت در مورد تیم آینده‌ام تصمیم‌گیری می‌کنم.

و در مورد کنار گذاشتن حشمت مهاجرانی از پست مدیرفنی چه نظری دارید؟

- این تصمیمی بوده که باشگاه گرفته اما من که یک سال با ایشان کار کردم به جرات می‌گویم که خیلی به استیل‌آذین چه از نظر روحی – روانی و چه به لحاظ فنی کمک کردند، به نظرم باشگاه باید از سرمایه‌هایی مثل آقای مهاجرانی به خوبی استفاده کند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

- ببینید سرمربی تیم باید از مدیرفنی‌اش حرف‌شنوی داشته باشد کاری که حمید استیلی به دفعات آن را انجام می‌داد و برای کوچکترین مسائل تیم با آقای مهاجرانی مشورت می‌کرد و اگر استیل‌آذین توانست رتبه پنجم را کسب کند یکی از دلایلش همین مهم بود.

شما شرط خاصی برای تمدید قرارداد دارید؟

- من قبلا هم گفتم که شرط اصلی‌ام جذب بازیکنان مطرح است. البته این فقط یکی از شروط من است و باید دید باشگاه چه پیشنهادهایی دارد، به هر حال توافق باید دوطرفه باشد.

و صحبت پایانی

امیدوارم باشگاه هر چه سریع‌تر با جذب نفرات مورد نظرش و انتخاب سرمربی تکلیف تیم را مشخص کرده تا مثل فصل گذشته زمان زیادی را از دست ندهد. چرا که ما در لیگ گذشته زمان برای هماهنگی نداشتیم. به خصوص وقتی بازیکنان جدید می‌آیند به زمان زیادی برای این مسأله نیاز است.

علی کریمی:دوشنبه برای بررسی پیشنهادم به امارات می‌روم

 علی کریمی از شرایطی که در استیل‌آذین داشت راضی به نظر می‌رسد اما برای تمدید قراردادش شرایطی دارد. او مذاکره‌اش با یکسری بازیکنان برای فصل جدید را تکذیب نمی‌کند ولی آن را خواست حسین هدایتی می‌داند.

کاپیتان دوم استیل آذین عصر دیروز در گفت و گو با خبرنگار شبکه ایران به سوالات مختلفی در خصوص نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، کیفیت برگزاری مسابقات، استیل آذین و سفر احتمالی به امارات برای مذاکره با تیم‌های ‌اماراتی پاسخ داد که در ادامه حاصل این گفت و گو را با هم مرور می‌کنیم.

عملکرد استیل‌آذین را در لیگ نهم چطور ارزیابی می‌کنید؟

-‌برای تیمی که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد قرارگرفتن در مکان پنجم جدول و ایستان بالاتر از تیم‌های پرسابقه نتیجه خوبی بود.

یعنی مکان پنجمی را مناسب می‌دانید؟

-‌بله، شاید اگر بدشانسی نمی‌آوردیم و یکسری اتفاقات خاص رخ نمی‌داد، کسب جایگاه بهتر هم دور از دسترس نبود. اما به هرحال جزو 5 تیم اول بودن بد نیست.

یکی از این اتفاق‌ها، تغییر در کادر فنی بود؟

-‌این مساله با نظر مسوولان باشگاه انجام شد و حتما صلاح را در این مهم دیدند. به هر حال این اتفاق‌ها در اکثر تیم‌ها رخ می‌دهد.

خیلی‌ها معتقدند علی کریمی 2 نیم‌فصل متفاوت داشت و..

-‌هر بازیکنی دچار نوساناتی می‌شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم اما هر وقت که به زمین رفتم سعی کردم بهترین بازی‌هایم را برای تیمم انجام دهم.

داوری‌ها را چطور دیدید؟

-‌در چند بازی اشتباهات غیرعمد داوری وجود داشت که امیدوارم برای فصل آینده کمتر شود چون در بعضی نتایج تاثیرگذار بود اما شخصا به تمام داوران خسته نباشید می‌گویم.

قراردادتان را تمدید می‌کنید؟

-‌من هیچ مشکلی با باشگاه ندارم ضمن اینکه باید ببینیم اصلا مدیریت باشگاه تمایلی به ادامه همکاری با من دارد یا خیر.

اما گفته می‌شود شما برای تمدید قرارداد شروطی دارید.

-‌ببینید همانطور که باشگاه اختیار تام برای جذب بازیکنان دلخواهش را دارد من هم به عنوان بازیکن آزاد حق دارم ضمن بررسی پیشنهادهایم، شروطی هم داشته باشم که یکی از آنها جذب بازیکنان خوب است.

به پیشنهادهایتان اشاره کردید، از کجا پیشنهاد دارید.

-‌من از امارات پیشنهاد دارم و به همین دلیل دوشنبه به این کشور می‌روم و چند روزی آنجا هستم و شرایط را بررسی می‌کنم.

یعنی احتمال بازگشت شما به لیگ امارات وجود دارد؟

-‌فعلا چیزی مشخص نیست البته امیدوارم یک باشگاه خصوصی مثل استیل‌آذین که خوب هم برای تیمش هزینه می‌کند در جذب بازیکن هم موفق نشان دهد.

اما چند روزی است که شنیده می‌شود شما برای جذب بازیکنان جدید مذاکره می‌کنید؟

-‌بله‌ من این کار را انجام دادم چون مالک باشگاه از من خواسته بود. شما حتما از خود آقای هدایتی سوال کنید آن وقت پاسخ تمام این حرف‌ و حدیث‌ها را می‌شنوید. هدف من غیر از کمک به باشگاه و کوتاه شدن دست برخی واسطه‌ها چیز دیگری نبوده است.

مذاکره با بازیکنان در حالی صورت می‌گیرد که هنوز وضعیت سرمربی تیم مشخص نیست؟

-‌مطمئناً باشگاه نفراتی را جذب می‌کند که جزو بهترین‌های لیگ بوده‌اند و انتظار هم دارد آنها نقاط ضعف‌شان را پوشش دهند. الان اگر بهترین مربی دنیا را هم بیاورند چون شناخت ندارد پس نمی‌تواند بازیکن هم بگیرد و این وظیفه باشگاه خواهد بود که تیم خوبی را در اختیار مربی فصل آینده قرار دهد.

گفته می‌شود با مربیان ترک و اروپایی مذاکره شده است.

-‌تا جایی که من شنیدم، باشگاه 4-3 گزینه خوب خارجی دارد که بالطبع مسوولان تیم پس از بررسی با بهترین گزینه به توافق می‌رسند.

شنیدیم شما آخرین نفری خواهید بود که قراردادتان را تمدید می‌کنید؟

-‌من قبلا هم گفتم که فعلا مشخص نیست و باید دید نظر مسوولان تیم در این رابطه چه خواهد بود، ضمن اینکه پیشنهاد اماراتی‌ها را هم بررسی می‌کنم.

آن تیم الاهلی امارات است؟

-‌تا نهایی نشود اسم تیم را نمی‌گویم، اهل بازارگرمی هم نیستم و همین جا می‌گویم غیر از امارات هیچ پیشنهاد رسمی و غیررسمی هم ندارم.